Vind je balans!
21 april 2017
Terug in je ritme! (September)
21 september 2017

Mei 2017

Bootcamp

Wat is Megen toch mooi!

Deze keer neem ik jullie mee met één van de bootcamps. Dit zijn workouts in de buitenlucht met alles wat Megen ons te bieden heeft, en dat is heel veel… de dijk, molen, Gevangentoren, patersgas, pleinen, grasveldjes, speeltuintjes, de tuinen bij het verzorgingstehuis en de seniorenwoningen. De bloeiende bomen en struiken maken het decor compleet. Echt genieten!

We starten met de warming-up in de Houtstraat. Tussen ons huis en het huis van de familie Oele, doen we in rustig tempo allerlei oefeningen om onze spieren lekker op te warmen. Hierna gaan we echt van start… klaar voor een intensieve workout!

Het eerste sprintje is richting molen ‘Desire’. Op de molenplaats trainen we onze armen, 25 keer opdrukken, dat valt niet mee… Hierna gaan we verder naar de Graaf Allardstraat waar we op het grasveld in tweetallen onze workout vervolgen. Onder een mooie blauwe lucht trainen we onze buik-, billen- en beenspieren. In hoog tempo doen we de oefeningen, waaronder burpees, sit up’s, leg raises, planken en de V-crunch. Daarna rennen we van boom naar boom om bij elke boom weer een andere oefening te doen.

Onze workout gaat verder richting de Gevangentoren. Met squats beklimmen we de dijk, wat is die dan toch stijl… Daarna lopen we diverse rondjes rondom de toren, pff… flink werken aan de conditie. De muren van de Gevangentoren zijn vervolgens het decor voor onze ‘wall sit’, de beenspieren raken al aardig verzuurd.

Na weer een sprintje komen we uit bij de Patersgas. Op de trap gaan we verder met de workout. Met lunges, hinkelend en springend gaan we van boven naar beneden en weer terug. De grenzen worden verlegt.

We gaan verder naar het grasveldje bij Acropolis voor nog een mooie oefening. De favoriete bootcamp ‘song ‘I love music bring sally up’. Dit liedje duurt 3 minuten, bij ‘down’ doen we de squat, dit houden we dan vol tot dat we ‘up’ horen, dan strekken we een onze benen. Wat zijn 3 minuten dan toch lang…

Voldaan lopen we terug. Als afsluiting nog wat rek- en strekoefeningen en natuurlijk een heerlijk stukje fruit. Het zit er weer op.

Effe lekker douchen en we zijn weer fit!

Mirjam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *