Bootcamp
5 mei 2017
Terug in je ritme! (Oktober)
21 oktober 2017

September 2017

Terug in je ritme!

Je had het je nog zo voorgenomen… Tijdens mijn vakantie zal ik er voor zorgen dat ik niet aankom.

Maar ja, dan ben je op je vakantieadres. Even niets moeten, lekker luieren, wat cultuur opsnuiven, ‘go with de flow’. De eerste paar dagen bezoek je trouw de fitness, ga je joggen op het strand en trek je wat extra baantjes in het zwembad.

Maar wat zien de ijsjes er toch geweldig uit, wat is dat pilsje toch lekker na een dagje strand en dan niet te vergeten dat uitgebreide ontbijt en heerlijke gerechtjes tijdens het diner. Al dat lekkers kun je toch niet zomaar laten staan, je hebt toch vakantie!

Thuis zien we wel weer….

Herkenbaar?

Het is logisch dat de weegschaal bij thuiskomst een paar kilo meer aangeeft. Helemaal niet erg, hopelijk heb je erg genoten van je vakantie!

Wel is het dan belangrijk om na je vakantie weer zo snel mogelijk in je ‘oude’ routine te komen. Je goede en gezonde eet- en leefgewoontes weer in ere herstellen. Herpak jezelf en pak de draad weer op.

Hoe doe je dat nou:

  • Zorg voor regelmaat. 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag.
  • Skip de vette en zoete tussendoortjes.
  • Drink water als dorstlesser. Laat frisdranken, vruchtensappen, energiedrankjes en alcohol staan.
  • Wees niet te streng. Spreek met jezelf af dat de aangekomen kilo’s er binnen een bepaalde periode weer af zijn.
  • Ga weer volop bewegen. Probeer snel je sportdraad weer op te pakken.

Vergeet niet na te genieten van de vakantie. Houd het relaxte vakantiegevoel zo lang mogelijk vast door nog niet teveel te ‘moeten’. Ontspan en slaap voldoende.

 

Mirjam

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *