Circuittraining HIIT Hoog Intensieve Interval Training

Een workout waarbij je periodes van hoge intensiteit afwisselt met periodes van lage intensiteit. Deze is niet aan te bevelen bij beginnende sporters.

Circuittraining HIIT is een groepstraining met maximaal 8 personen. Deze training is gebaseerd op intervaloefeningen cardio en kracht, afgewisseld met korte pauzes van actief herstel en rust. Tijdens zo’n intensieve workout put jij je lichaam uit, je lichaam moet harder werken om je zuurstofvoorraad op peil te krijgen. Dit geeft je vetverbranding nog een extra boost!

  • Crosstrainer, je maakt een beenbeweging van een professionele stepper én een armbeweging zoals bij een crosstrainer. Hierbij moet je iets naar voren buigen zodat ook je buikspieren aangesproken worden. Door deze gecombineerde beweging bereik je maximaal calorieverbruik in korte tijd. Bij het branden in je benen voel je zelf hoe effectief je calorieën verbrandt.
  • Hometrainer HIIT,  je maakt gebruik van progressieve windtechnologie om je boven- en onderlichaam te trainen zoals op geen enkel ander apparaat. Hoe harder je traint, des te meer weerstand je ervaart.
  • Klein fitness materiaal, functionele oefeningen op een mat of in de ruimte. Oefeningen met bijvoorbeeld kettlebells waarbij je gericht bepaalde spieren traint en een aantal cardio oefeningen zodat je het zweet ook goed los krijgt. Er zijn ook wat extra oefeningen voor de buikspieren aan toegevoegd.