Jumping Fitness

Een full-body work-out in 30 minuten op een trampoline.

Jumping Fitness is een intervaltraining waarbij je verschillende springbewegingen maakt op een kleine trampoline. De sprongen zijn kort, laag en stevig. Het is dus niet de uitdaging om zo hoog mogelijk te komen en salto’s te maken. Door de elastische vering in de trampoline train je al je spieren, zonder belasting van je gewrichten. Jumping is perfect voor mensen die gewicht willen verliezen, hun lichaam willen verstevigen, hun conditie willen verbeteren en nieuwe energie willen krijgen.

We beginnen de les met een rustige warming-up op de trampoline. Hierna beginnen we met het echte werk. Op een lekker ritmisch tempo bouncen we van links naar rechts, enkel, dubbel, knieën heffen, kicks, jumping jacks, ze komen allemaal aan bod!

Wat maakt JUMPING FITNESS zo uniek?

Effectieve calorieverbranding
Tijdens een Jumping Fitness work-out zijn er meer dan 400 spieren aan het werken, veel meer dan bij vergelijkbare duursporten.

Efficiënte training
Jumping combineert verschillende soorten oefeningen en stretching, zodat alle delen van het lichaam getraind en gerekt worden.

Jumping Fitness maakt je hele lichaam stevig en verbetert je uithoudingsvermogen.

Perfect tegen stress
Jumping Fitness maakt je gelukkig, door de intensieve training op energieke muziek komen endorfines vrij!

Geschikt voor iedereen
Gewicht, leeftijd of trainingsniveau zijn niet relevant. Het belangrijkste is dat je plezier wilt hebben! De training is gebaseerd op eenvoudige sprongen, de technieken zijn gemakkelijk te leren en garanderen zelfs beginners snelle succeservaringen. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt.

Voordelen van Jumping Fitness
  • Bevordert de stofwisseling, conditie van het hart, bloedsomloop en lymfestelsel
  • Zorgt voor betere slaapcyclus
  • Vermindert cellulitisproblemen
  • Erg toegankelijk (het is niet lastig)
  • Weinig belastend voor je knieën en heupen
Durf onze jumpinglessen eens uit te proberen. Je bent van harte welkom!