Powerwalking

In stevig tempo wandelen in de buitenlucht met tussendoor oefeningen

Woensdag 9.00-10.00 uur
Woensdag 19.00-20.00 uur
Zaterdag 8.30-9.30 uur

Powerwalking is lekker samen buiten bewegen en voor iedereen geschikt. Niet iedereen kan of wil hardlopen maar als je een uur kunt wandelen dan kun je ook Power Walken.

Powerwalking is buiten lopen in een stevig krachtig tempo. Bij Powerwalking wordt geen gebruik gemaakt van stokken. Door de armen in een hoek van 90 graden vanuit de schouders te bewegen wordt romp-rotatie voorkomen. Door de juiste rechter-arm linker-been linker-arm rechter-been beweging wordt de powersnelheid ontwikkeld. De spieren in de schouders, rug, onderrug en buik worden tijdens het powerwalken extra geactiveerd en versterkt. Tussendoor doen we spierversterkende  oefeningen. Deze oefeningen zorgen ervoor dat je vet verbrandt en een strakker figuur krijgt. Dit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm waardoor je gezondheid verbetert, je fitter wordt, gewicht verliest en meer energie krijgt. Door deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, is de kans op blessures nagenoeg nihil. Het is een toegankelijke, afwisselende bewegingsvorm die ook zeer geschikt kan zijn als herstel- of revalidatietraining.

De les begint met een rustige warming up, waarna we gaan Power Walken. In het begin wordt eerst de techniek uitgelegd en daarna gaan we ervoor zorgen dat je de techniek gaat beheersen. Als de techniek beheerst wordt gaan we aan de conditie werken door het tempo langzaam te verhogen tot 6 – 7 km per uur. Tussendoor zijn er verschillende oefeningen waarbij we gebruik kunnen maken van de omgeving (bankjes, hekken etc.) en ons eigen lichaamsgewicht. De oefeningen zijn voor iedereen geschikt en kun je op je eigen niveau uitvoeren. We eindigen met een cooling down door het tempo te verlagen en/of spieren te rekken. De routes zijn telkens anders en we wisselen af in de oefeningen waardoor het nooit gaat vervelen.

Alle voordelen van Powerwalking op een rijtje:
• Laagdrempelig
• Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten
• Het verbetert de conditie van hart en bloedvaten
• Het verlaagt het cholesterolgehalte
• Het heeft een bloeddrukverlagend effect
• Het helpt het lichaamsgewicht op peil te houden
• Het vermindert de kans op osteoporose (botontkalking)
• Het verbetert de fitheid en het uithoudingsvermogen
• Het versterkt de spiergroepen
• Het is stress- en spanningverlagend
• Het zorgt voor ontspanning (mentaal)
• Het bevordert herstel bij een burn-out
• Het is een calorieverbrandende training
• Het kan diabetes type 2 verlagen


Powerwalking is leuk, gezellig en zeer effectief!

Schoenadvies: Sportschoenen met dempende hak/zool of lage wandelschoenen.

Kledingadvies: Ademend en 's winters reflecterend hesje of reflecterende jas of jack.

We starten bij de studio, Meerstraat 22 S in Megen

Kosten:

- Gratis proefles

- Losse les € 5,-

- Seizoenskaart, 3 maanden 2x per week € 100,-

- Seizoenskaart 3 maanden 1x per week € 50,-

Zie ook de website: www.powerwalkingclub.com